• Wędrówka na Diablą Górę – wycieczka klas 3a I 3c

•              12 października  2023r. uczniowie z  klas  3a  i 3c    uczestniczyli  w wycieczce na Diablą Górę.  Ten długo oczekiwany dzień  okazał się idealnym dniem na pieszą wycieczkę. Pogoda dopisała, świeciło słoneczko  i  humor   towarzyszył  dzieciom. Autokar przywiózł nas do  Punktu Widokowego, skąd   wyruszyliśmy pieszo.  Z wielu tras wybraliśmy  tę krótszą, ale i tak pokonaliśmy  wiele kilometrów. Weszliśmy do lasu i rozpoczęliśmy   spacer   połączony

z  obserwacją otaczającej nas  przyrody.  Była to doskonała  okazja do wzbogacenia  wiedzy  przyrodniczej  i  uczenia  postaw ekologicznych.

Po przejściu leśną  drogą  i  ścieżką, doszliśmy do podnóża góry. Wejście  na  szczyt   było   końcowym  odcinkiem    naszego  szlaku. Warto zaznaczyć, że   niektóre  dzieci po  raz pierwszy  były  na Diablej Górze.  Ciekawscy  mogli  zobaczyć miejsce, gdzie było wejście do jaskini,   poznać   legendę  o Popielu

i diable.  Uczniowie  poznali    także  ciekawostki  przyrodnicze o  Diablej Górze.  Dowiedzieli się,  że  jej szczyt   ma 382 m n. p. m. i  jest   otoczony drzewami, które mają ponad  dwieście lat. Poznali   historię  tego miejsca związaną z  II wojną  światową.

Po odpoczynku i  świetnej zabawie ruszyliśmy w drogę powrotną.

Zejście z góry okazało się zdecydowanie  mniej męczące i szybsze. Dzieci

w  ogóle   nie narzekały, że trzeba iść piechotą   i   bez problemu  pokonały trasę ponad   9, 75 kilometra.

Dzięki pięknej pogodzie  i  miłej atmosferze   wycieczkę uważamy za bardzo udaną.

Beata Wójcik, Bogusława Adamowicz

• Dary dla milusińskich ze schroniska...

Zwierzę, Kot, „Przyrodnicza, NaturPomimo, że za oknem słonecznie, uczniowie klasy 3 a już teraz postanowili zatroszczyć się o zwierzęta ze schroniska „Rafik”               w Bolesławiu. Pod koniec września zapoczątkowali akcję „ Pomagamy zwierzętom”. Przez trzy tygodnie zbierali koce, karmę, kołdry oraz inne produkty, które pomogą przetrwać zimę podopiecznym schroniska. Mali darczyńcy okazali się wielkim sercem. W piątek 13 października zebrane dary zostały przekazane schronisku.

Cieszy fakt, iż uczniowie sami wyszli z inicjatywą i bardzo mocno zaangażowali się w akcję.

Beata Wójcik

• FESTYN NA POŻEGNANIE WAKACJI

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Parafiada  w Warszawie pożegnaliśmy wakacje na sportowo. Dla klas I – III zorganizowaliśmy rywalizację klas w rzutach do kosza, strzałach na bramkę i rzutach ringiem. Klasy IV – VI wzięły udział w Turnieju Piłki Nożnej.

Po raz kolejny promowaliśmy zdrowego stylu życia, zasadę fair play oraz naukę sportowej rywalizacji.

1. Karcz, J. Oleś, B. Wójcik
          • Wycieczka klas drugich do GEOsfery

W dniu 04.10.2023 roku klasy 2a i 2b wybrały się na wycieczkę do Ośrodka Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie. W pięknych okolicznościach jesiennej przyrody mieliśmy możliwość poznać historię Ziemi, po której teraz chodzimy. Nasza wycieczka rozpoczęła się od zajęć w pawilonie dydaktycznym, w którym  dzieci miały uzyskać odpowiedź  na pytanie: dlaczego wulkan wybucha? W trakcie zajęć dzieci obejrzały prezentację o wulkanach oraz miały możliwość samodzielnie wykonać doświadczenie improwizujące erupcję wulkanu. Następnie odwiedziliśmy mini centrum nauki „SOWA-Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności”. To wspaniała przestrzeń swobodnego eksperymentowania. Dzieci z radością korzystały z możliwości poznania tajników praw fizyki. Kolejną atrakcją dla dzieci był duży plac zabaw wyposażony w zjeżdżalnie, huśtawki, karuzelę i bujane koniki. Wycieczkę zakończyliśmy pieczonymi kiełbaskami z grilla.

Edyta Werner, Paulina Prusak

• Wyjście do Urzędu Miasta w Bukownie

Dnia 20.09.2023 r. dzieci z klasy 2b brały udział w wycieczce do Urzędu Miasta w Bukownie. Celem wycieczki było poznanie instytucji użyteczności publicznej, jaką jest urząd oraz zapoznanie dzieci z zawodem urzędnika.  Przewodnikiem po urzędzie był pan Burmistrz Mirosław Gajdziszewski, który z zaangażowaniem  oprowadzał uczniów po różnych wydziałach znajdujących się w urzędzie i udzielał wyczerpujących informacji. We wszystkich gabinetach witano nas z radością, a dzieci mogły zadać pracownikom  urzędu różne, nieraz niełatwe pytania. Tak więc dowiedziały się, że  w urzędzie  każdy mieszkaniec  może załatwić różne sprawy, np.: otrzymać dowód osobisty, akt małżeństwa, urodzenia lub zgonu,  zarejestrować  działalność gospodarczą,  otrzymać zezwolenie na budowę, zapłacić podatki itp. Podczas naszej wizyty mogliśmy również zobaczyć miejsce, w którym odbywają się zebrania oraz  Sesje  Rady Miejskiej w Bukownie, a także salę, w której odbywają się śluby.

Bardzo nam się podobało w Urzędzie Miasta. Spotkaliśmy się tam z   życzliwością i sympatią. Nauczyciele i dzieci  serdecznie dziękują władzom i pracownikom Urzędu Miasta w Bukownie za cierpliwość i poświęcony czas.

Edyta Werner, Magdalena Makowiecka

• Z wizytą w Sejmie…

Wczesnym rankiem 29 września klasy 6a i 7c wraz z opiekunami wyruszyły na wycieczkę do Warszawy. Podróż do stolicy Naszego kraju przebiegła bez zakłóceń i w miłej atmosferze. Po dotarciu przed budynek Sejmu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Obowiązkowo zobaczyliśmy salę posiedzeń z balkonu i przeszliśmy na miejsce dedykowane fotoreporterom. Następnie poruszaliśmy się po holu głównym, gdzie można było zobaczyć dwie tablice pamiątkowe. Pierwsza z nich dedykowana jest Posłom II Rzeczypospolitej, którzy zginęli walcząc o Polskę podczas II Wojny Światowej. Druga tablica upamiętnia osoby, które zginęły w katastrofie pod Smoleńskiem w 2010 roku.  Po zejściu na dolny hol zobaczyliśmy laski marszałkowskie uprzednich Marszałków oraz kącik poświęcony Janowi Pawłowi II. Jest także przepiękna sala sejmowa znana nam z komisji śledczych, której podłoga ozdobiona jest kolorowym marmurem, a światło dochodzi z niesamowitych lamp.

Oczywiście nie sposób pominąć wężowych poręczy, których zakończenie w postaci wężowej głowy wielu pociera na szczęście. Na zakończenie zobaczyliśmy makietę całego obszaru Sejmu.  Po zakończeniu zwiedzania czekał na nas ciepły posiłek. Pełni wrażeń, wiedzy i wspaniałych humorów wróciliśmy do domu. Wyjazd do Sejmu na długo pozostanie w Naszej pamięci.

Opiekunowie: Marcela Kowala- Grybska, Sylwia Kluczewska, Wioletta Furgalińska, Wioletta Mistela

• Ratujemy i Uczymy Ratować

• We wrześniu w klasach 1 -3 w ramach projektu „Ratujemy i Uczymy Ratować” i z okazji Dnia Ratownika Medycznego odbyły się spotkania z panią Karoliną Jedynak. Na co dzień pracuje w Olkuskim SORZ-e.

Uczniowie mieli okazję obejrzeć strój ratownika i wysłuchać informacji na temat pracy. Celem zajęć przeprowadzonych przez wykwalifikowanego ratownika było pokazanie dzieciom, jak w prosty sposób mogą opatrzeć rany, skaleczenia. Klasy trzecie pod czujnym okiem pani ratownik mogły przypomnieć sobie, jak udzielać pierwszej pomocy i reanimacji poszkodowanego, którą ćwiczyli na fantomie.

Podczas tych spotkań uczniowie nauczyli się wielu ważnych rzeczy, które w przyszłości być może przyczynią się do uratowania komuś życia.

Bardzo serdecznie dziękujemy pani Karolinie za ciekawe zajęcia i przede wszystkim pouczające spotkanie, a także za poświęcony czas dzieciom.

Zapraszamy na kolejne ciekawe spotkanie w starszych klasach.

Koordynator programu

Elżbieta Jedynak

• Szkoła Podstawowa nr 1 w Bukownie
        • 32-6421039
        • Szkoła Podstawowa nr 1 w Bukownie, ul. Szkolna 8, 32-332 Bukowno 32-332 Bukowno Poland
        • Psycholog Godziny pracy: Poniedziałek 11.00 - 15.15 Konsultacje dla rodziców 10.00-11.00 Wtorek 8.30-11.30 Środa 10.30-15.15 Czwartek 8.30-14.00 Piątek 10.30-14.30
        • Logopeda Godziny pracy: poniedziałek: 7:10 – 9.50 wtorek: 7:10 – 14: 30 środa: 8:00 – 14:30 czwartek: 7.10 – 14:30 piątek: 8:00 – 14:30
        • Pedagog Godziny pracy: Poniedziałek 8.00 – 12.30 Wtorek 10.00 – 14.30 Środa 9.15 – 12.30 Czwartek 9.30 – 14.30 Piątek 8.00 – 11.30 konsultacje 11.30-12.30
        • Kontakt elektroniczny Zgodnie z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz U 2000r nr 98 poz.1071 z późniejszymi zmianami) Szkoła Podstawowa nr 1 w Bukownie informuje, że udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymaną pocztą elektroniczną jedynie, gdy zawiera ona następujące dane: - imię i nazwisko osoby kierującej zapytanie - adres (kod pocztowy, miejscowość, ulica i nr domu) - treść pytania (określenie przedmiotu sprawy).
        • dyrektor – mgr Mirosław Siudyka dyrektor@sp1bukowno.edupoczta.pl poniedziałek, środa 8.00-14.30 wtorek, czwartek, piątek 8.00-14.00
        • Wicedyrektor mgr Dorota Janda: wicedyrektorsp1bukowno@gmail.com poniedziałek, wtorek 8.00-14.30 środa- piątek 8.00-14.00
        • wicedyrektor – mgr Jolanta Oleś wicedyrektorsp1bukowno@wp.pl poniedziałek, czwartek 8.00-14.30 wtorek, środa, piątek 8.00-14.00